Rowenta RR8275 X-Plorer Serie 45 RR8275 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8275 X-Plorer Serie 45 RR8275 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Brora 22-05-2022

Het begon zo goed…

Toen we de Rowenta robotstofzuiger hadden geïnstalleerd zijn we begonnen met testen, na 6 keer stopte de robot en er was geen beweging meer in te krijgen. Wij kregen de eerste tijd geen reactie van zowel the insiders als Rowenta. Waar je vooral op afknapt bij Rowenta is hun helpdesk (die is er niet) en bellen kon niet i.v.m. met Corona. Laat iemand mij eens uitleggen wat Corona met goede service te maken heeft. Je loopt stuk op aftersales en helpdesk er is geen structuur en geen goed backend.
Bij The Insiders hetzelfde, geen reacties of heel moeizaam. Al met al een stevige domper bij beide firma’s. Even ter vergelijking, wij hebben al jaren een Dyson stofzuiger en twee maal hun helpdesk gebeld en beide keren een 10 qua reactie, wat een super service!
Tip voor zowel Rowenta als ook voor the Insiders kijk eens hoe Dyson de aftersales en communicatie doet. Daar kan je nog wat van leren.

Minpunten

• Aftersales
  • Geen communicatie
  • Geen telefoonnummer
  • Stofzuiger stopt na 6 keer stofzuigen
  • Geen excuses, niets etc….

Ralph 28-03-2022

Rowenta RR8275 Service!? Niet dus.

Na enkele dagen dit produkt te hebben getest heb ik de stofzuiger "dood" in een hoek van de kamer gevonden bij thuiskomst.
Helaas ging de communicatie met The Insiders niet helemaal vlotjes en omdat ik geen reactie van hen kreeg heb ik me tot 2x toe bij Rowenta gemeld omdat deze zichzelf prijzen om hun service. Resultaat, tot 2x toe geen enkele reactie.
Ik heb nu mijn borg terug gekregen en een net telefoontje van The Insiders om eea uit te leggen, maar van Rowenta niets, geen terugmelding, geen excuses laat staan een tegemoetkoming voor het slechte produkt of de oeite die ik als tester gedaan heb.

Kortom GEEN aanrader!! (om het maar voorzichtig uit te drukken)

Pluspunten

Minpunten

• Na korte tijd defect en geen service

Virgil1982 19-02-2022

Kruimeldief op wielen

De stofzuiger zit degelijk in elkaar en ziet er voor het ook goed uit. Synchroniseren met de app duurde even maar na aantal keer proberen is het na 10 min. gelukt. Dan even de stofzuiger opgeladen om hem aan te kunnen zetten. Hij maakt een bescheiden geluid maar te hard om een film te kunnen kijken. Verder gaat hij random een kant op. Op zich geen probleem maar effectief is anders, hij doet het zelfde stukje vloer een paar keer. Terwijl het stukje vloer de eerste keer al alle kruimels en haren opzuigt.
Je moet wel kijken dat er geen kabels op de vloer liggen. De robot kwam vast te zitten in het snoer van een lamp die bij mij op de grond staat. Wat ik wel een erg gemis vind is dat bij een foutmelding staat in de app dat er een foutmelding is en niet wat. En dan moet je de aantal keer het knipperende lampje tellen na de piep om in de handleiding op te zoeken wat voor storing het is. En dan kan je de melding ook niet resetten in de app dus blijft piepen totdat de storing verholpen is.

Al met al als je gaat slapen en zet hem dan aan doet hij waarvoor hij gemaakt is. Hij zuigt alle kruimels en haren op en wanneer de batterij laag is gaat hij netjes terug naar zijn lader.

Pluspunten

• Tijdens het slapen doet hij het werk

Minpunten

• Dweil optie is meer vochtig afnemen

RvdZ 16-02-2022

Vlotjes door de kamer, zuigt beter dan verwacht

Ik ben tot nu toe zeker tevreden met de Rowenta 45 RR8275. Het in gebruik nemen was eenvoudig en het instellen van de wifi en app ging ook zonder problemen. De robot stofzuiger gaat vlotjes door de kamers heen, past goed onder de meubels en zuigt veel meer op dan ik vantevoren had verwacht. Het legen van het stofbakje was even een uitdaging om uit te vogelen, maar dat werkt nu ook vlekkeloos.

Pluspunten

• Zuigt veel op
  • Past goed onder de meubels
  • Vlotjes door de kamer

Minpunten

• Hoe legen van stofbakje werkt

K************@h********** 15-02-2022

Fijne stofzuiger

Ondertussen hebben we de robotstofzuiger al een tijdje mogen testen en we zijn erg tevreden. Ten eerste viel bij het uitpakken al op wat voor een mooi apparaat het is. Het staat erg mooi in de hoek van de woonkamer. Het instellen via de app ging niet geheel vlekkeloos de maar is uiteindelijk ook goed gekomen.

De stofzuiger doet z'n werk behoorlijk goed. Zelf hadden we niet zulke goede resultaten verwacht, maar meer gedacht dat het een stofzuiger voor erbij zou zijn. We hebben de 'gewone' stofzuiger echter niet echt meer nodig gehad. De dweil moeten we nog uitproberen.

Na weken te hebben getest zijn we nog altijd positief. Het is een erg fijne stofzuiger voor erbij, lekker elke dag de stof wegnemen en de vloeren netjes houden doet ie bijzonder goed. Je hebt er geen omkijken naar.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Bakjes snel vol

e*********@l****** 14-02-2022

Handig voor naast de gewone stofzuiger

Dit is mijn eerste robotstofzuiger en was dus heel benieuwd wat ik er van zou vinden. Installatie ging erg makkelijk met de bijgeleverde instructie en was binnen 10 minuten geregeld. Toen moest hij nog even opladen en de volgende dag konden we beginnen. Via de app kun je hem makkelijk volgen, aanzetten en ook instellen wanneer je hem aan wilt zeggen. Hij zuigt op zich goed en rijd ook makkelijk over tapijt heen. Op het begin had ik wel wat opstartproblemen omdat hij snel vastloopt in losse snoeren (bijv onder de bank), maar wanneer je die weggewerkt hebt gaat het prima en kun je hem prima een uurtje in een kamer laten draaien en is alles weer stof-vrij. Het geluid is wel vrij hard, maar is geen probleem als je hem aan zet in een kamer waar je op dat moment zelf niet bent. Tot nu toe erg tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Zuigt goed

Minpunten

• Maakt wat lawaai

Joanna 12-02-2022

Een handige hulp! Werkt fijn via automatische schema en hoef zelf nog maar 1x per maand echt te stofzuigen. Stofbak is wat onhandig te openen maar de robot is wel fijn laag zodat hij onder de bank ook kan.

Pluspunten

• Laag
  • Automatisch schema

Minpunten

• Stofvergaarbak verwijderen

adria310 10-02-2022

Leuk gadget robotstofzuiger, maar nog niet overtuigd

De robotstofzuiger pakt best wel veel stof op, en ik zag zelfs zand ertussen, dus ook dat zuigt deze goed op. Haren blijven tussen blauwe borstels zitten , dat is moeilijk te verwijderen. De APP is er snel op telefoon te zetten, maar de werking moet ik erg aan wennen en nog volop aan het uitproberen. Connectie is soms een probleem, heel raar. De stofzuiger maakt best veel lawaai en heb gemerkt dat als de robot niet in een hoekje kan komen deze dat blijft proberen. Dat lukt niet , maar blijft dan op 1 plek staan herrie maken. Ik er weer naartoe, uit en aan zetten en verzetten, niet makkelijk en onnodig vind ik. Werking van de App zoals al eerder genoemd is lastig en ben ik nog volop aan het uitvinden. Mijn conclusie tot nog toe is dat de robot stofzuiger voor mij nog geen vervanger is van mijn eigen stofzuiger. Eerder een aanvulling, maar zal de gewone stofzuiger nog niet kunnen missen. Ik ben nog niet overtuigd !

Pluspunten

• Compact
  • Zuigt goed

Minpunten

• Bakjes snel vol
  • Te lawaaierig
  • Staat vaak stil
  • App werkt niet optimaal
  • Moeilijk schoonmaken

r**************@x******** 10-02-2022

Robbie de stofzuiger

Via Insiders hebben we de Roeenta robotstofzuiger getest. De app koppelt snel, heeft het een dag gedaan. Volgende dag was er geen verbinding en moest de procedure opnieuw gevolgd worden om te verbinden. Heb het erbij gelaten.

Vindt het apparaat veel lawaai maken, tijdens online meetings werd me gevraagd naar de ruis op de achtergrond, dat werkt niet tijdens veel thuis werken. Daarbij liep het apparaat vaak vast op het tapijt en had moeite met de stoelpoten en de bank, liep zich daar op vast. Moest dan weer op gang geholpen worden.

Het dweilen voegt niet veel toe, moest toch nagedweild worden ivm de strepen.

Op een andere locatie liep de stofzuiger minder vaak vast. Daar gaat de stofzuiger goed te werk.

Pluspunten

• Klein
  • Makkelijk te bedienen zonder app

Minpunten

• Veel lawaai
  • Snel vast op stoelpoten en onder de bank

Ulko 06-02-2022

Verrassend goed

Jarenlang heb ik gedacht dat ik makkelijk zonder een robot stofzuiger zou kunnen tot dat deze voorbij via The insiders.
Na bij een aantal andere stofzuigers mis te hebben gegrepen mocht ik deze wel uitproberen.
Deze heeft als voordeel dat hij ook kan dweilen.

Na het product in ontvangst te hebben genomen is hij direct uitgepakt en aan de lader gelegd. Na een uurtje maar eens aanzetten en kijken wat er gebeurd.

Ik was toch wel enigszins verrast door het apparaat. De zuigkracht is ruim voldoende en hij maakt dus ook goed schoon. Wel moet het apparaat wennen aan de omgeving. In het begin reed hij overal tegenaan. Na een kwartiertje lijkt het erop dat hij iets geleerd heeft en stopt op tijd voordat hij ergens tegenaan botst.

De app is makkelijk te installeren en bij mij was hij ook makkelijk te koppelen. De kinderen hebben hem inmiddels omgedoopt tot onze Bob.

Op mijn beneden verdieping heb ik een grove houten vloer, tegels en een vloerkleed liggen. Dat is soms lastig. Tegenwoordig doe ik de stoelen omhoog zetten en het vloerkleed sla ik om en dan kan hij zijn gang gaan als ik aan het werk ben. Dit doet hij tot volle tevredenheid. Via de app af en toe zorgen dat hij langs de randen gaat en eigenlijk alles is goed (veeg)schoon.

De dweilfunctie werkt goed maar alleen op goede gladde oppervlakken. Dus niet op mijn houten vloer helaas. Wel gebruik ik hem boven en op het laminaat gaat dat helemaal prima. Geen omkijken naar en na een half uurtje een schone gedweilde vloer.

Dus ik ben helemaal tevreden en heb dan ook besloten om hem te kopen.

Pluspunten

• accuduur
  • dweilfunctie
  • te bedienen via app

Minpunten

• in nieuwe omgeving botst hij veel

CAM1984 06-02-2022

Investering niet waard voor mij

Het leek mij wel wat om deze stofzuiger uit te proberen, zodat ik zelf minder tijd hoefde te besteden aan het huishouden. Het feit dat er ook een dweil bij zit was een mooie plus. Het installeren was nog best een uitdaging. Hij werkt wel zonder de app, maar dan kun je geen gebruik maken van de extra functies. Eenmaal geïnstalleerd liet ik de robotstofzuiger zijn werk doen in mijn woonkamer. Helaas blijken de sensoren niet zo goed, waardoor hij mijn bijzettafeltje door de woonkamer reed. Daarnaast botste hij ook regelmatig tegen het buisframe aan van mijn eettafel en -stoelen. Heel onhandig, want hierdoor reed hij zichzelf steeds vast, waarbij ik hem weer te hulp moest schieten. De dweilfunctie is ook niet helemaal wat ik ervan gehoopt had. Voornamelijk een aai over de vloer. Lang verhaal kort, ik heb er voor mijn gevoel meer werk dan plezier van.

Pluspunten

• dweilfunctie
  • batterijduur

Minpunten

• sensoren
  • rijdt zichzelf vast

m**************@g******** 03-02-2022

Handig compact ding

De robotstofzuiger zit kant en klaar in de doos. Installeren ging redelijk makkelijk. Het koppelen lukte ook. Je dient eerst de app te downloaden en dan de stappen volgen. Dit ging een paar keer mis, maar uiteindelijk gelukt. Na een dag stond ik op het punt om het apparaat naar buiten te gooien omdat deze maar bleef piepen en ik wist niet waarom. Uiteindelijk via internet gegoogled wat te doen, de uitleg op de Rowenta site of app stelde weinig voor dus heb echt moeten zoeken. Uiteindelijk alles eraf gehaald (app, koppeling etc) en weer overnieuw begonnen.
Nu ik het apparaat iets beter heb leren kennen piept deze ook niet meer, of weet ik waar het aan ligt. De app zou eigenlijk moeten aangeven wat het probleem is, bijv. stofzuiger zit vast, of er zit iets vast?
op een aantal punten in huis loopt de zuiger vast, hier houd ik nu rekening mee door deze punten te blokkeren.
De dweilfunctie is niet echt om te dweilen maar om de vloer ietsje schoner dan alleen zuigen te krijgen. Als een kind met een vieze schoen binnen kwam wordt niet blinkend schoon.
Via de app kan je een poetsschema instellen, dit is erg handig. Het scheelt mij echt veel werk nu "stoffie" iedere dag zuigt! Het geluid is wel aanwezig, dus bellen of tv kijken terwijl hij zuigt is niet aan te raden, maar als ik werk een etage hoger is het prima.

Pluspunten

• Scheelt weer een hoop werk
  • Zuigt best lang
  • Makkelijk te onderhouden
  • App is makkelijk te bedienen

Minpunten

• Gaat kriskras door de ruimte
  • Kan laadstation vaak niet vinden
  • Koppelen kan lastig zijn

Joppa 02-02-2022

Fijne robotstofzuiger

Afgelopen week 2 keer de robot in onze slaapkamer laten draaien op de laminaatvloer. kasten staan tegen de muur en op de vloer. Onze box-springbedden zijn net hoog genoeg om de robot probleemloos te laten draaien (van links naar rechts en van 'noord naar zuid'). Onze vorige robot botste steeds keihard tegen kasten en plinten, maar deze robot heeft respect voor de muren en kasten. Vaak mijdt hij ze en soms een licht tikje er tegenaan. wel is het gebruik van de app voor ons een probleem. Installeren van de app was probleemloos, maar toen kon hij onze wifi niet vinden. handmatig ingesteld maar ook dat werkte niet. Nu doen we het gewoon handmatig: 1x drukken op de robot is: aan het werk gaan en 2x drukken betekent: terug naar je huis (de oplader). Werkt ook. De dweil-functie hebben we nog niet kunnen uitproberen en ook in de woonkamer aarzel ik. We hebben wel een kleed onder de salontafel. Komende week gaan we dit avontuur aan

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid bij plinten en deuren

Minpunten

• app installeren

Jochem 02-02-2022

Op zich prima, maar zou hem zelf nooit kopen

Ik heb zelf ervaring met twee andere robotstofzuigers, dus die ervaring neem ik in deze review dan ook mee. Het apparaat voelt degelijk aan, en zier er strak uit, en is bovendien behoorlijk plat, waardoor bij nog onder relatief veel meubels zal komen. Het koppelen van de app is me niet gelukt, en die hoop heb ik inmiddels ook opgeven. Daarbij moet gezegd dat mijn wifi netwerk zowel op 2.4GHz als 5GHz werkt (waarbij mijn telefoon wel op 5GHz zit, dus misschien dat daar een probleem zit. En ik ben niet van plan mijn wifi settings te gaan veranderen, ik vind het simpelweg een tekortkoming dat een moderne robotstofzuiger geen 5GHz ondersteund. Los van de app heb ik de stofzuiger uiteraard wel getest. Hij maakt relatief weinig lawaai (andere robots maken meer geluid) maar als ik eerlijk ben dan maakt hij ook niet zo goed schoon als andere robots die ik ken. Het is niet verkeerd, maar er blijft meer vuil liggen na een ronde van deze robot. De dweilfunctie is leuk om de vloer bij te houden, maar als iemand echt met modderschoenen binnen is geweest gaat dat niet ineens verdwenen zijn. Even los van de koppeling met de app zou ik voor het budget de stofzuiger wellicht nog wel aanraden, maar als ik eerlijk ben zou ik dan een beter model kopen, omdat ik vind dat met dit model je alsnog te veel zelf na moet doen om echt een schoon gevoel te geven.

Pluspunten

• Prijs

Minpunten

• App connectie
  • Stofzuigresultaat

The Cyberdude 01-02-2022

Stofrobi kan niet zelfstandig werken.

Stofrobi kan niet zelfstandig werken

Ik had hoge verwachtingen van een robot stofzuiger of zoals de kinderen hem nu noemen, Stofrobi. Het leek mij ideaal om de stofrobot tijdens afwezigheid of ‘s nachts aan het werk te zetten zodat de kamer en keuken stofvrij zouden worden zonder daar zelf veel moeite voor te doen. Mijn ervaringen zijn tot nu toe iets anders maar dat later. Ik vindt het een mooi apparaat, zwart van kleur, hij voelt degelijk aan en het was goed verpakt in de doos. Na het uitpakken rustig de handleiding gelezen en de robot op de oplader gezet voor het eerste gebruik.

Het viel mij op dat de handleiding wel spreekt over de app voor de smartphone en waar je hem kunt downloaden maar niet hoe je hem installeert of gebruikt. Dat staat overigens wel in de App. De app in de AppStore gedownload en geprobeerd een connectie te maken met de stofrobot. Wat ik ook probeerde ik kreeg het niet voor elkaar. Ik moest vijf sec de aan/uit knop bedienen dan zou het lampje gaan knipperen en dan kon er verbinding gelegd worden tussen de smartphone en de stofrobot. Wat ik ook probeerde bij mij ging er niets knipperen. Dan maar aanzetten zonder app dat kan namelijk ook. Het geluid viel mij nog wat tegen. Niet dat het heel hard is maar geruisloos is het ook weer niet. Zuigen doet hij wel goed want kruimels onder de tafel nam hij moeiteloos op. Hij was echter nog geen tien minuten bezig en hij zat al vast onder de bank. Daarna liep hij vast in het snoer van de oplader. Deze moet namelijk een meter van de muur staan en dan rijdt dus aan de achterkant over het snoer. Eerst dus de kamer maar Stofrobi safe gemaakt door alle snoeren weg te leggen of af te schermen. Ook zoveel mogelijk krappe ruimtes geblokkeerd. Het patroon wat hij volgt is vrij grillig en niet te voorspellen. Na een tijd twee keer op de knop gedrukt waarna hij terugreed naar het laadstation. Toch nog een keer geprobeerd om de app aan de praat te krijgen met de stofrobot. Nu lukte het dus wel! Blijkbaar moet hij dus op de oplader staan. Je moet het maar weten. Maar nu had hij weer problemen om het WiFi netwerk te vinden. Zoals andere gebruikers al melden dicht bij de router lukte het wel.

Vanuit bed de stofrobot aan het werk gezet. Toch wel aardig hoorbaar wat mij tegenviel. Grappig idee dat er schoongemaakt wordt terwijl je in bed ligt maar na een kwartier piep, piep, piep kon ik mijn weer bed uit. De stofrobot zat klem onder de kast. En goed klem ook! De stofrobot uitgezet en door de kast iets op te tillen de robot weer vrijgemaakt. De volgende dag werkte ik thuis en heb ik in de ochtend de robot laten stofzuigen in de kamer. Een teamvergadering en de stofrobot gingen niet samen want ik kreeg opmerkingen over het geruis op de achtergrond dus maar even gestopt met stofzuigen. Daarna weer aangezet maar er zijn in mijn kamer toch veel plekken waar hij op vastloopt. Ik voelde mij af en toe net de oppas. Niet echt ontspannen. En net waar ik wel wil stofzuigen onder kasten en banken is hij net te hoog en loopt dus vast. Misschien is mijn kamer en/of huisraad niet geschikt. Zuigen doet hij echt wel goed want het stof reservoir is best wel gevuld. Tot nu toe dus nog niet echt overtuigd van het gemak wat ik ervan zou moeten hebben.

Pluspunten

• Mooi en degelijk apparaat
  • Zuigt goed
  • Batterij gaat vrij lang mee.

Minpunten

• Loopt vaak vast onder mijn meubels
  • Maakt toch nog aardig wat lawaai
  • App voor smartphone is lastig te koppelen.

cbdkl 01-02-2022

top robot zuiger

Heb deze geweldige robot stofzuiger mogen testen. Echt een super apparaat. Zuigt goed, maakt geluid maar minder dan mijn gewone slede stofzuiger. Makkelijk in te stellen en te onderhouden. Met een opgeladen accu zuigt hij ruim 2 uur.
De dweilfunctie heb ik nog niet gebruikt omdat er een kleed op de tegels ligt.

Pluspunten

• zuigt goed
  • weinig geluid

Minpunten

• dweil voegt niets toe

Mathijs 01-02-2022

Prima stofzuiger

Prima prijs/kwaliteit verhouding. Qua stofzuigen doet hij zijn werk, maar voor mij een nadeel is wel dat er bij dit model geen no-go zone ingesteld kan worden. Werkt prima met Google home

Pluspunten

• Doet zijn werk
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Geen No-Go zone
  • Legen van de stofzuigerbak moeizaam

Brora 01-02-2022

Neemt voor 80% het stofzuigen over

De Rowenta robotstofzuiger is de eerste ervaring die wij hadden met een robotstofzuiger.
Wij hebben een stenen vloer met daarop twee kleden. Dit kon De robot zonder problemen zelfs onder de bank kwam hij (en daar komt niet zo vaak een stofzuiger). Van de woonkamer naar de hal van de hal naar de slaapkamer (onder het bed). Snoertjes die onder de bank en bed lagen konden nog wel eens voor verwarring zorgen. Maar die kan je opruimen. Na ongeveer 1 1/2 uur was de robot klaar en ging terug naar haar docking station. Conclusie tot nu toe goed gedaan en de robot komt op plekjes waar wij niet komen.

Tweede en derde dag testen.
Tot nu toe doet de robot zijn werk super. Daar waar het misging met draden of kleine obstakels zijn opgelost. Een geheel ander probleem is de stofzak in de machine. Het losmaken van de stof en filter unit ging prima maar het openen van het stofdeksel was een uitdaging. Bij mij ging het in ieder geval niet van zelf. Na diverse youtube filmpjes lukte het, filters en ruimte schoongemaakt. De stofzuiger bevalt prima en heeft het stofzuigen voor 80% van ons overgenomen. Een blijvertje.

Pluspunten
- Kan onder banken en bedden komen
- Gemak
- Doet boven verwachting stofzuigen
- Prima app om schema’s te maken wanneer te stofzuigen
- Extra natte unit voor nat afnemen

Minpunten
- Wat luidruchtig zonder de natte unit
- Vuilcontainer openen (matige gebruiksaanwijzing)

Jeroen 01-02-2022

Niet voor thuiswerkers

De Rowenta ziet er mooi en degelijk uit. De installatie verliep vlot en de robot laadt snel op. Echter, een plek om hem neer te zetten hebben we niet, we wonen echt niet klein maar een plek waar aan beide kanten 1 meter niks staat en voor de robot 2 meter vrije ruimte is hebben we niet. uiteindelijk onder de bank in de woonkamer, daar valt hij niet zo op De zuigkracht is goed, maar wat maakt hij veel herrie, dus in de avond als we in bed liggen laten stofzuigen is geen optie, wanneer dan wel? Dan maar als iedereen weg is en ik zelf boven aan de slag ben. Helaas, na 5 minuten gepiep, de robot hangt vast. Losgemaakt, naar boven. 5 minuten, weer lawaai, de robot kan niet onder de tafel uitkomen waar deze wel zelf is gekomen. De routes die de robot aflegt zijn daarnaast heel vreemd. Als je op "opladen" drukt en de robot is niet in de buurt van het laadtstation dan vind deze het station niet terug. Tot nu toe is het pakken van de steelstofzuiger een snellere optie om even de vuile plekken na te lopen

Pluspunten

• Maakt goed schoon

Minpunten

• Te veel geluid
  • Komt snel vast te zitten

m**********@h********** 30-01-2022

Handig!

Ontzettend nieuwsgierig heb ik m gauw uit de doos gehaald! Ziet er heel mooi uit!

Koppelen aan de app ging eerst even wat lastig. Na het koppelen kon de stofzuiger m'n WiFi niet vinden. Nadat hij een tijd op de lader gestaan heeft probeerde ik het nog een keer en had ik direct contact. Toen ging het heel simpel.

Ik zou als tip meegeven om de QR ook in de gebruikershandleiding bovenaan te zetten. En dan als eerste adviseren aan de lader te zetten en na een tijdje pas te koppelen aan de app.

Gaat netjes langs de kant als je hem op die stand zet (dat ie de kantjes moet volgen) Bonkt niet hard tegen je kast of muur. Mijn eerste bevindingen: fijn dat hij vanzelf terug naar z'n "huis" oftewel z'n "laadstation" gaat als ie klaar is. Geluid is zachter als een gewone stofzuiger maar nog steeds wel duidelijk hoorbaar.

Schema heb ik nu ingesteld dat ie smorgens vast een ronde doet voordat we opstaan. Ideaal dat je wakker wordt of thuiskomt en je huis is schoon! Toen we weg waren vanmiddag heeft ie vast een eerste rond gemaakt, ideaal!!!

Je kunt m ook zonder schema gewoon laten starten. Dus als ik met de app van huis ben kan het gezin m ook aan zetten. Dan maakt ie gewoon een extra ronde. De gewone stand duurt bijna 2 uur.... Express optie is snel ff een rondje.... Automatisch is de hele ronde van bijna 2 uur en kanten volgen is exact langs de randjes.

Tot nu toe vind ik het een leuk en handig apparaat! Hij gaat wel kriskras rond in huis dus je moet er niet naar blijven kijken want dan erger je je kapot haha

Update na een week: ik ben er echt onwijs blij mee. Om 8 uur smorgens gaat ie keurig aan. (Beetje aangepast, beter als hij niet te vroeg aan gaat.... Beter als er niemand meer thuis/beneden is) Als ik m'n ochtend pauze heb dan is ie meestal net terug naar oplaad station. Bijna 2 uur voor ca 40m2 pvc vloer.

Heb nog niet de indruk dat ie helemaal m'n huis leest want af en toe zijn de bewegingen door het huis niet logisch maar goed.... T is wel schoon!

Heb nu vandaag na het stofzuigen de dweil eraan gezet. Mijn dweilen gaat natuurlijk veel vlugger maar aan de andere kant, wat de machine doet hoef ik niet te doen! Dweil klikt makkelijk aan de onderkant, maakt geen extra lawaai...

In de gang is mijn luik wel een moeilijkheidsgraad (water meter enzo zitten eronder en t is een vrij hoge rand) uiteindelijk gaat hij er wel overheen maar t kost wel moeite. Liever dat hij terug naar de kamer maar als ik de gangdeur sluit dan is uiteindelijk wel alles goed schoon.

Het lawaai vind ik best meevallen, tja een gewone stofzuiger hoor je ook. En daarbij.... Hij komt vind ik opvallend goed in de hoekjes! Mijn gewone stofzuiger komt niet onder de keuken plint maar door die borsteltjes aan de voorkant gaat ie beter langs de kantjes dan ik! 😅

Hij kan nog "slimmer" denk ik als ie echt een logischere route door het huis gaat nemen. Nu is t een beetje willekeurig. Met name met dweilen valt dat op... Beetje willekeurig door het huis ipv rechte lijnen... Hij dweilt netjes vochtig maar niet nat.... Dat is wel fijn... Alleen het proces wel lang. Maar toch.... Het scheelt mij!

Daar is het apparaat voor toch? Ons ontasten! Dat doet ie.

Heb nu alle filters schoon gemaakt, dat gaat makkelijk. Borsteltje zit erbij dus is ook goed schoon te krijgen. Al met al.... Ik ben er blij mee! T is geen vervanging voor de gewone stofzuiger maar wel een heerlijk hulpje 👍

Pluspunten

• DMV schema doet hij het werk als wij er niet zijn
  • Gaat zelf terug naar laad station
  • Botst niet hard tegen muren/spullen
  • Wendbare wielen, komt goed onder plinten/hoekjes

Minpunten

• Willekeurige beweging door het huis, geen plan
  • Blijft hangen op dezelfde plek

j********@k********* 30-01-2022

prima app, mooi design, slecht schoonmaken

Stofzuiger met mooi design, strak uitziende app en hoge beloften. Helaas wordt maar een deeltje van de beloftes ook ingelost. De app en het schema werken op zich goed, maar de verbinding is wel vaak weg en dan kun je niks qua correcties. De stofzuiger is in de random stand (anders gaat die alleen langs de muren) ook echt compleet random bezig. Na ca. 1,5 uur heeft die nog steeds niet alles gehad (en sommige stukken wel tien keer) en zijn delen die wel zijn gedaan nog niet schoon. Dweilen lijkt ideaal, maar het is meer smeren dan schoonmaken en ook daar komt het apparaat lang niet overal. Overall niet tevreden en geen aanrader, zeker niet voor zoveel geld.

Pluspunten

• app
  • design

Minpunten

• stofzuigen
  • dweilen

Melisjem 29-01-2022

Mooi degelijk apparaat

Mooi, groot en degelijk apparaat. Wanneer je de doos opent heb je het idee dat je een degelijk product uitpakt. De handleiding is duidelijk en de mogelijkheden worden duidelijk uitgelegd. De app installeren ging snel en gemakkelijk. Het is fijn om het apparaat aan te zetten op afstand. Ook schema’s instellen gaat heel makkelijk. Op moeilijk bereikbare plekken komt de robot gemakkelijk en als je dan ziet wat er in het opvangbakje zit dan weet je dat je zelf niet voldoende schoonmaakt.

Pluspunten

• Bedienen via app
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Herrie

abeetjuh 28-01-2022

Werkt goed maar "dom"

De robot nu een paar dagen in huis en het is eindelijk gelukt om verbinding met de app te maken. Dit is dus niet zo makkelijk. De omschrijving zegt dat je de startknop 5 sec moet indrukken totdat deze knippert. Dit moet wel van het laadstation af en de knop moet oranje gaan knipperen niet rood. We dachten dat de app zou zorgen dat de robot slimmer zou zijn en de ruimte zou herkennen. Dit is echter niet het geval. Dit zorgt ervoor dat de robot dus willekeurig gaat rijden en zodra het ergens tegenaan botst een andere kant op gaat en vaak het zelfde stuk doet. We vinden hem ook best veel lawaai maken dus het is vooral handig als je zelf niet thuis bent. Je kan een schema instellen dus dan gaat hij op een bepaalde of elke dag op een bepaald tijdstip starten. Het goede van de robot is dat hij wel makkelijk over een kleed (laagpolig) gaat en zelfs over de houten ronde poten van onze designstoel. De robot zuigt goed op, ook op het kleed. Een ander nadeel is dat het laadstation aan beide kanten 1 meter nodig heeft en voor zich 2 meter. In een kleine huisje is dat eigenlijk niet te doen. In een groot huis zal dat makkelijker zijn maar het is alsnog veel ruimte. Ook moet hij dicht bij het WiFi punt staan wat ook niet perse handig of mogelijk is. Hij moet ook tegen een muur staan anders duwt de robot hem weg. Al met al doet het zijn werk maar je kan er niet perse voor zorgen dat hij elke cm vloer meepakt. Tenzij je hem misschien heel lang laad rondrijden maar dat is qua geluid niet te doen.

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Veel lawaai
  • Domme robot, herkent de ruimte niet

Mk88 27-01-2022

Leuke gadget, beetje zenuwachtig

We hebben nu enkele dagen de robot stofzuiger in huis. En het is een leuke gadget, en hij maakt ook wel schoon. Maar omdat hij geen scan maakt van de ruimte en niet methodisch te werk gaat voelt het een beetje aan of hij in paniek maar een beetje ronddwaalt. Ook omdat wij een U vormige kamer hebben heeft de stofzuiger er een beetje moeite mee om zijn weg te vinden. Ook het terug vinden van de laadstation is een aardige opgave voor hem. Er staat aangegeven dat er sensoren op zitten waardoor hij niet tegen dingen opbotst, helaas merken we toch dat hij toch aardig wat dingen niet ziet, vooral zwarte dingen heeft hij moeite mee. Ook het volume dat hij produceert vind ik aardig hard.. Als hij alles bij ons helemaal moet stofzuigen is hij denk ik toch wel meer als een half uur bezig. En dat best wel lang om naar het gezoem te luisteren. Echter merk ik wel dat als ik hem gebruik naast onze gewone stofzuiger routine, dat het schoner op de grond is. Ook de wolken met haar van onze hond zijn minder aanwezig en ook de hoeveelheid zand is aanzienlijk minder. Ook zijn de borstels goed schoon te maken en zit het opvangbakje minder snel vol dan ik dacht met onze lang harige hond(3 dagen). De dweil optie hebben we vandaag ook geprobeerd, maar het is net alsof de gaatjes waar het water uit moet komen niet goed doorgeprikt zijn want dweilen doet hij niet. Mocht de dweil het wel doen, is het ook wel een klein waterreservoir voor de hele woonkamer schat ik.

Pluspunten

• Leuke aanvulling

Minpunten

• Veel geluid
  • Niet methodisch
  • Vind laadpunt moeilijk terug
  • Dweilt niet